In 2011 ben ik begonnen met Ricavamo. Voortvarend ben ik aan de slag gegaan met van alles en nog wat. Toen ik van alles af had, moest ik nog wat. En ja, dat was het logo. Ik had dat heel makkelijk aan kunnen pakken door dit uit te besteden aan een professioneel bedrijf, maar ik vond dat ik dit zelf moest doen. Ik wil vooral scoren met mijn creativiteit en daar had ik nou dan echt de kans voor. Na veel denken over de kleuren, de vorm, de letters en de originaliteit, ben ik achter mijn pc gaan zitten en aan de slag gegaan om iets te vinden waarvan ik zelf kon zeggen dat dat bij Ricavamo hoorde. Een zoektocht naar datgene dat je wil uitstralen. Uiteindelijk kwam ik na vele omzwervingen bij dit logo uit.
Ik had voor dit logo gekozen, omdat er in dit logo dynamiek zit. Er zit volop beweging in met die rondingen die doen voorkomen alsof het niet stil staat. En toch is het een gewoon plaatje.
De beweging staat voor het motto van Ricavamo Fotopresentaties. Foto's moeten dansen en dat probeer ik tevens te laten zien met dit logo. De primaire kleuren in het logo zijn zwart en rood. Hierin schuilt de hoop van een bloeiend bedrijf. De letters van Ricavamo Fotopresentaties zijn wat mysterieus gekozen. Daarin schuilt dan het onverwachte van Ricavamo Fotopresentaties.
En dan probeer je om je bedrijf verder te professionaliseren. Het wordt je werk, de website moet op de schop en dan hoor je dat je logo ook op de schop moet. En dat doet zeer, want als ik ergens trots op was, dan was het wel de trotsheid op het logo. In het begin ben je geneigd om de kont in de kribbe te gooien, want je wil je logo niet kwijt. Maar uiteindelijk ga je dan toch aan de slag. En dan besef je dat je dat logo gewoon moet restaureren. De letters zijn aangepast, zodat ze groot en klein afgebeeld heel duidelijk zijn. En het logo is rond en strak geworden. Al met al is het een duidelijke plaat geworden! En dan is het niet meer zo moeilijk om afscheid te nemen van je logo dat tot september 2014 is gebruikt.
De grote vraag is echter wat de buitenwereld hiervan vindt. Daarom gebruik je je social media om de mensen die vraag te stellen. En daar zat een hele mooie reactie bij. “Daar zit vuur in en het vlamt.” Laten we daar deze blog dan maar mee beginnen. We staan in vuur en vlam om iets van Ricavamo Fotopresentaties te maken. We gaan knallen! Knallen met het nieuwe logo van Ricavamo Fotopresentaties.
Groetjes, Richard